Top

Platforma LinkedIn – ce este și de ce merită folosită

LinkedIn a fost fondat în 2003 și, deși a avut un start mai încet decât alte platforme de social media, a reușit treptat să se impună în mediul online în sfera relațiilor de business. În 2016 LinkedIn a fost cumpărat de Microsoft (cu 26 de miliarde de dolari), ajungând în prezent la o comunitate de 590 de milioane de membri înregistrați.

LinkedIn este:

  1. O rețea de socializare profesională în care poți să te conectezi și să interacționezi cu persoane de interes pentru cariera sau afacerea ta
  2. Un spațiu pentru publicitatea business to business
  3. O platformă în care îți completezi istoricul profesional (un fel de CV online) pentru a fi remarcat de angajatori sau colaboratori
  4. Un motor de căutare de joburi (având conform omnicoreagency.com peste 26 de milioane de companii înregistrate și peste 15 milioane de joburi active postate)
  5. O platformă de personal branding, profilul de LinkedIn devenind parte din modul în care te prezinți ca profesionist

Deși majoritar LinkedIn este folosit în limba engleză, în momentul de față este disponibil în 24 de limbi, inclusiv în limba română.

În România, LinkedIn este a două cea mai mare rețea socială după Facebook, având peste 2 milioane de utilizatori (conform zf.ro).

Dacă dorim să căutăm un nou loc de muncă, LinkedIn este unul dintre locurile ideale de unde putem începe. Un număr extrem de mare de recruiteri au conturi și lucrează aprope zilnic cu această platforma în căutarea angajaților doriți (după omnicoreagency.com 90% dintre recruiteri folosesc LinkedIn cu regularitate.)

De asemenea, această platformă atunci când este folosită strategic poate deveni foarte eficientă în special în zona de networking și mărirea rețelei de contacte – găsești aici rețele extinse de profesioniști (grupuri de discuții, influenceri, recruiteri, angajați sau manageri din companii de interes)

LinkedIn oferă posibilitatea de a scrie și de a publica articole. Poți de asemenea comunica pe wall, poți posta lucruri de interes din domeniul tău profesional, devenind astfel cât mai vizibil și prezent. Și tot LinkedIn te ajută să stai informat (citind articole sau informații de interes din zona profesională, comunicând în cadrul grupurilor existente, prin networking etc.).

Ca toate acestea să aibă însă efect, este important să nu rămâi pasiv după crearea contului, ci să fii cât mai activ și implicat în activitățile LinkedIn!

Sugestii pentru completarea profilului LinkedIn găsiți aici.