Top

Sugestii pentru completarea profilului LinkedIn (I)

Bine te-am găsit! Articolul de față își propune să creioneze câteva sugestii ajutătoare pentru completarea profilului de LinkedIn.

Ne dorim să te ajutăm să creezi un profil complet, plăcut vizual și conținând informațiile cele mai relevante transmise într-o manieră cât mai atractivă. Sugestiile noastre sunt:

Fotografia de profil (profile photo)

Fotografia este un aspect vizual important, un profil care are asociată o fotografie fiind mai des luat în seama decât cel care nu are. Să nu uităm însă că vorbim despre o rețea profesională, astfel că fotografia de profil nu trebuie să fie dintr-un decupaj, selfie, blurată, avatar și nu trebuie să conțină un fundal sau o atitudine nepotrivită. Este apreciată însă o imagine actuală, plăcută și în general este mai indicat să surpindă fața sau partea de sus a corpului. Este ceea ce dorim să transmitem ca imagine business, de profesionist.

Imaginea de fundal (background)

LinkedIn oferă și posibilitatea de a personaliza fundalul din partea superioară a ecranului – central, sus în pagină. Nu este un aspect atât de important precum poza de profil (backgound-ul poate să rămână exact așa cum este creat automat de către Linkedin), dar personalizarea lui constituie un plus. Acest fundal poate să conțină o imagine care să fie semnificativă profesional pentru activitatea întreprinsă sau care să potențeze vizual mesajul pe care profilul dorește să îl transmită. Atenție și aici, la fel ca în cazul fotografiei personale, ca imaginea aleasă să fie potrivită și de bun gust.

Titulatura (headline)

Headline-ul (rândurile aflate chiar sub nume) se completează automat de către Linkedin cu titlul jobului/companiei actuale preluate din câmpul de experiență. Headline-ul însă este un element important pentru că el apare în căutările LinkedIn. Este indicat, de aceea, ca el să fie modificat în așa fel încât să conțină titulaturi/ cuvinte cheie care să returneze profilul tău ca rezultat în cât mai multe căutări importante pentru interesele tale.

Sumarul experienței

Sumarul îți oferă oportunitatea de a vorbi despre tine, având publicul tău țintă în minte. Textul (3-5 paragrafe + preferabil bullets în mijloc) trebuie să te exprime. Nu este bine să fie scris la persoana a 3-a pentru că da senzația de rigiditate și nu lasă loc de interacțiune. LinkedIn este o platformă ce încurajează discuțiile și interacțiunile, așa că scrie relaxat, curat, ca și cum ai vorbi. Ai însă grijă să păstrezi totul în limita unui discurs profesionist. Scrie despre abilitățile tale, iubirea pentru job, valorile sau satisfacțiile profesionale, despre industriile în care ai lucrat. Sau despre ce te diferențiază de alții, despre ce te ajută să fii promovat, lăudat sau despre cum ii ajută activitatea ta pe alții; scrie despre marile tale realizări de-a lungul vieții tale profesionale. Folosește cuvinte cheie din sfera profesională și verbe de acțiune. În final poți scrie și unul-două rânduri mai personale despre hobby-urile tale sau despre alte interese.

Experiență (istoricul profesional)

Cel mai important aspect pentru acesta secțiune este actualizarea periodică. Ține profilul completat la zi. Include doar joburile relevante și pentru fiecare listează ce responsabilități principale și ce realizări ai avut (cu accent pe realizări). Este indicat ca realizările să fie completate folosind cifre care să pună clar în context reușitele tale (arată de ex. cu cât ai crescut vânzările sau cu cât ai scăzut cheltuielile sau dacă nu îți este aplicabil încerca să găsești expresia cantitativă a rezultatelor tale; când nu se pretează la cifre, folosește adjective ajutătoare care să evidențieze contextul).

Nu lasa câmpuri necompletate, dar nici nu scrie toate detaliile în așa fel încât să devină haotic și greu de citit. Încercă să te rezumi la câteva date importante, relevante și de impact.

Abilități (Skills & Endorsements)

LinkedIn oferă o secțiune de endorsements unde ceilalți membri ai comunității pot să acorde votul lor. Actualizează tu periodic lista pe măsură ce înaintezi în profesie și lasă în fruntea listei cele mai reprezentative abilități. Folosind butonul Edit poți adaugă atât abilități pentru care vrei să fii recomandat, cât și șterge abilități care au fost recomandate de către alții în profilul tău, dar care nu ți se par reprezentative.

Nu lasă tot felul de abilități generice și minore să încarce acesta zona, alege doar acele abilități importante (cheie pentru cineva cu profilul tău profesional, importante pentru domeniul tău de lucru și poziția pe care o ai). Curăţă profilul periodic.

Recomandări

Cere recomandări (și oferă la rândul tău). Ideal ar fi să ai minim o recomandare pentru fiecare job în care ai lucrat. Și mai bine ar fi ca recomandările să fie de la persoane de diferite nivele – subordonați, colegi pe poziții similare și management. Reputația persoanei care îți oferă recomandarea contează. Cu cât este o persoană mai influentă, serioasă, cunoscută, cu atât recomandarea va valora mai mult. De asemenea, oameni diferiți ar trebui să evidențieze aspecte/abilități diferite, în funcție de contactul avut cu aceștia. Este foarte indicat ca recomandarea să nu fie una generică, ci ca cel care o scrie să încerce să vină cu un text propriu creat special pentru a scoate în evidență interacțiunea specifică avută. Dacă este cazul  ar trebui să completeze prin folosirea de date, cifre, detalii complete ale colaborării.

Așa că, dacă primești laude de la un client sau de la un coleg, poate ar fi o idee bună să îl rogi să îți ofere o și recomandare LinkedIn.

Recomandările pot fi editate sau șterse în cazul în care nu se potrivesc cu imaginea generală pe care doreșți să o transmită profilul tău profesional.

Realizări (Accomplishments)

Secțiunea conține mai multe câmpuri în care pot fi completate: certificări, premii, materiale publicate etc. Selectează lucrurile importante și care susțin imaginea pe care vrei să o transmiți prin intermediul profilului tău.

Interese

Un câmp prin care poți urmări (follow) companii, oameni/influenceri, alumni, sau grupuri relevante pentru industrie și de unde ar putea apărea informații de ajutor (de ex. grupuri de profesionișți din domeniul tău sau orice alte companii în care ți-ar plăcea să lucrezi și care au profil pe LinkedIn, etc)