Lexa

Joburi creative. Azi? COPYWRITER! #un interviu cu Lexa Axinte Cristea

CREATIVITATEA apare in top 3 abilitati cerute de piata muncii in 2020. Putem vorbi despre valoarea pe care o aduce in multe domenii profesionale. Cu toate acestea, ea se manifesta cu precadere in anumite profesii pe care o sa le exploram intr-o serie de interviuri.

#SERIA #cu scrisul nu mori de foame 🙂

 #Dareto reporter/ Laura Pissea: Descrie-ne, te rugam, pe scurt, jobul tau. Un fel de job description in 2-3 fraze. 😊

Lexa Axinte Cristea: In publicitate (sau mai corect spus, advertising) copywriter-ul e persoana care se ocupa de conceptul creativ, de la ideea de campanie, la cea mai mica si neinsemnata executie (flyere, texte de invitatie etc). Pe scurt, vine cu ideea creativa si are grija sa o transpuna in cuvinte, da capo al fine. Omul cu ideea de reclama de pe TV, omul care da numele unui brand, care le face vedetelor speech-ul de MC (Master of Ceremony) si asa mai departe. In elaborarea conceptului creativ, face echipa cu art-ul (maestrul in Photoshop si alte programe de executie vizuala), pentru un plus de consistenta in comunicare. Vizualul (imaginea asociata unei reclame) trebuie sa sustina textul si invers.

LP: Ce iti place mult la aceasta activitate?

LC: Eu iubesc sa scriu si sa creez ceva nou in fiecare zi. Poate nu intotdeauna am ocazia sa scriu concepte de clipuri publicitare, dar mai fac si concepte de evenimente si postari pentru social media, sustin prezentari, fac traduceri si asa mai departe. Fiecare proiect e o provocare. Iar daca ai alaturi si oamenii potriviti, un task banal se poate transforma in ceva extraordinar.

LP: Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul acesta?

LC: Eu am facut Facultatea de Film si Televiziune la UNATC. Cursurile de publicitate erau obligatorii si… foarte interesante.Am avut profesori buni, care m-au contaminat cu pasiunea lor. De asemenea, in publicitate ai sansa sa lucrezi constant si sa fii remunerat constant. Nu poti trai doar din 2-3 scenarii pe an, maxim. Chiar si daca lucrezi pentru strainatate. Bine, se poate,dar doar la nivel olimpian. Altfel, orice scenarist responsabil stie ca facturile vin in fiecare luna. Publicitatea e un colac de salvare. Si un domeniu dinamic, din care ai multe de invatat. M-a ajutat enorm sa aplic in film ce am acumulat din advertising si invers. Pana la urma, daca esti un bun povestitor, poti transmite orice, indiferent de format. Am facut pana si scenarii de escape rooms. Deci se poate. 

LP: Ce ai studiat? Sunt importante aceste studii pt ce lucrezi acum?

LC: Ce am invatat in facultate ma ajuta zilnic. Ti se pun baze importante. Am avut norocul ca in scoala sa-mi predea unii din cei mai vechi si cei mai buni publicitari de pe piata.

Desigur, ca sa intri in publicitate poti fi de asemenea absolvent de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Litere sau SNSPA. Important este sa scrii corect, sa fi citit la viata ta si sa filtrezi sanatos si logic informatia.

LP: Ai spune ca este un domeniu bine platit? O intrebare pentru cei care aleg jobul dupa acest criteriu 😊

LC: Cu siguranta e un domeniu bine platit. Depinde de fiecare cat de sus doreste sa ajunga. E foarte important sa te prezinti bine la interviul de angajare si apoi sa dovedesti zilnic ca esti foarte bun. Cea mai mica ezitare e taxata si rareori se acorda mariri de salariu (oferta vine din pacate, cand esti pe picior de plecare). Conteaza enorm jocul social, ca si in reality show-ul Survivor. De fapt, advertising-ul e o combinatie intre Survivor si Amazing Race.

Recomand oricui va alege acest drum, sa faca in paralel cat mai multe proiecte in regim freelance… [va urma]

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru. Află mai multe în Politica Cookie sau dezactivează-le aici.

Setările de confidențialitate salvate!
Politica de Confidențialitate

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru. Poți afla mai multe despre ce cookie-uri folosim sau să le dezactivezi în setări.

Fișiere de tip cookie absolut necesare vă permit să navigați pe Dareto.ro și să îi utilizați funcțiile de bază. De obicei, acestea sunt instalate doar ca răspuns la acțiunile efectuate de dvs. care echivalează cu o cerere de servicii. Aceste fișiere de tip cookie sunt indispensabile pentru utilizarea Dareto.ro.

Determină dacă vizitatorul a acceptat consimțământul pentru colectarea cookie. Acest lucru asigură că opţiunea de consimțământ cookie nu va fi prezentată din nou la revizitarea website-ului.
  • cookies.js

Pentru a utiliza acest site web, folosim următoarele cookie-uri tehnice necesare: wordpress_test_cookie wordpress_logged_in_ wordpress_sec

Păstrează starea sesiunii în toate solicitările de pagini.
  • PHPSESSID

Refuz toate cookie-urile
Accept toate cookie-urile
Scroll to Top